Кои медии са фаворити на властта

Управляващите оставиха телевизите и радиата извън Закона за обществените поръчки, за да ги контролират
Четвъртък, 29 Август 2013 17:14 Публикувана в У нас Прочетена 1036 пъти

Телевизиите и радиата отново останаха извън Закона за обществените поръчки (ЗОП) и даването на публични пари за реклама на успехите на правителството и европейските фондове отново ще става по волята на тези, които са на власт.

Проверка на „Медиапул” показа, че най-много пари са отишли в "бТВ медиа груп" – около 6.8 млн. лв. Телевизиите на "Нова броудкастинг груп" и основно Нова телевизия са припечелили 4.6 млн. лв., следвани от "Дарик радио" на Радосвет Радев с 4.1 млн. лв.

Телевизиите ТВ7 и ББТ, свързвани с Делян Пеевски и банкера Цветан Василев – близо 2 млн. лв., радиогрупата "Фокус" на Красимир Узунов – около 1.6 млн. лв., а "България Он еър", контролирана от ТИМ – над 800 000 лева.

Около 900 000 лв. е взела телевизия "Европа", която до неотдавна бе собственост на брата на президента Петър Стоянов – Емил Стоянов. Той бе и евродепутат от ГЕРБ, но миналата година подаде оставка.

Така шумно рекламираните "революционни" промени в ЗОП от вицепремиера по икономическите въпроси Даниела Бобева се оказаха малки и козметични на принципа "да тестваме системата отново с големите играчи в бранша", на които пък се закани зам.-председателят на парламентарната група на БСП Димчо Михалевски.

И новите управляващи, както и предишните, ще продължат да разпределят държавните порции за медиите на принципа: който слуша, има пари, а който е критичен – няма. Телевизиите и радиата остават извън обхвата на обществените поръчки за реклама и популяризиране на успехите на властта, като средствата за това идват основно от еврофондовете.

В същото време управляващите, независимо кои са те, обясняват, че средствата се разпределят на базата на рейтингите и гледаемостта на телевизиите.

Бюджетът за популяризиране на еврофондовете е над 150 млн. лв, като до 22 май 2013 г. от тях са усвоени над 66 млн. лв., според документ, разпростаранен неотдавна от правителството на Пламен Орешарски.

3 коментара

  • Връзка на коментара Калифорния Петък, 30 Август 2013 15:53 публикуван от Калифорния

    Пхахахахаха, да бе, сигурно това са данните. Медиите на Пеевски със сигурност са захапали много повече парички. Че то само един техен проект струва повече от обявените тук цифри. За останалите може и да са верни, но за него със сигурност не са.

  • Връзка на коментара минувач Петък, 30 Август 2013 12:56 публикуван от минувач

    Жужи, данните действително излязоха преди месец, но те само илюстрират, за какви суми става дума тук. Статията е за ЗОП и оставането на медийните поръчки извън обсега му.

  • Връзка на коментара Жужи Петък, 30 Август 2013 10:15 публикуван от Жужи

    Първо, това е супер претоплена баница и тази информация излезе по други медии преди месец вече сигурно. Второ, съвсем нормално е най-гледаните телевизии БТВ и Нова да са прибрали най-много пари за отразяване на правителството. А че и Делян Пеевски пак се е нагушил стабилно за никого не би трябвало да е изненада...

Влезте, за да коментирате