Биволъ: Собствеността на ТВ7 заплетена в офшорки на 8 нива

Вторник, 15 Октомври 2013 18:16 Публикувана в У нас Прочетена 1594 пъти
Цветан Василев(вляво) и Делян Пеевски(до него). Снимка: Капитал. Цветан Василев(вляво) и Делян Пеевски(до него). Снимка: Капитал.

"Единствената медия, с която съм имал нещо общо към онзи момент (2011 г. - б.ред.) като консултант и миноритарен партньор на фонд за рискови инвестиции, е TВ7" - твърди банкерът Цветан Василев в интервю за Дойче Веле. В същото интервю той твърди, че "Никога и под никаква форма не съм инвестирал във вестниците на НБМГ" (Нова българска медийна група принадлежи на Ирен Кръстева, майка на Делян Пеевски – б.ред). Сайтът Биволъ опровергава тези твърдения с разследване. Публикуваме го заради огромния обществен интерес, породил се през последните месеци към скандала, избухнал с назначаването на медийния магнат Делян Пеевски за шеф на ДАНС и който тлееше заради частната Корпоративна търговска банка (КТБ) на Цветан Василев, държаща голяма част от авоарите са на държавни фирми:

Разследване на Биволъ вече показа с документи, че банкерът Цветан Василев чрез своите дружества БРОМАК, КЕН ТРЕЙД и ТЦ-ИМЕ е притежавал 50% от издателската група НОВА БЪЛГАРСКА МЕДИЙНА ГРУПА ХОЛДИНГ АД. Това става в края на 2008 г. По-късно акциите на БРОМАК ЕООД в ТЦ-ИМЕ са прехвърлени на офшорката И ЕФ ВИ ИНТЕРНЕШЪНАЛ ФАЙНАНШЪЛ, представлявана от Венета Николова, която и до момента е в управата на вестник Борба, издаван от Ирена Кръстева. Ирена Кръстева изкупува всички акции на ТЦ-ИМЕ на 13 март 2009 и така връзката към Василев се скъсва. Според проверка на ВКП по сигнал на депутата Митко Димитров, парите на Кръстева идват от заем, даден от Корпоративна Търговска Банка на Цветан Василев.

 

Майката на Пеевски и в ТВ7

До края на март 2009 Кръстева заема и позицията на управител в ТВ СЕДЕМ ЕАД, както и във фирмата собственик КРАУН МЕДИА ЕАД. Кръстева влиза в борда на телевизията година по-рано след като Любомир Павлов продава телевизията и собствеността се прехвърля от английската фирма КРАУН МЕДИА на едноименна кипърска офшорка.Сегашното ръководство на ТВ7, в което влиза тв-водещият и кандидат за политик Николай Бареков редовно изтъква, че телевизията е собственост на английската фирма Алегро Кепитъл. Истинската картина на собствеността всъщност е много по-сложна, показа разследване на Биволъ, извършено в рамките на мащабно проучване за медийната собственост в България на OCCRP (пълните резултати от проучването ще бъдат публикувани по-късно този месец).


Осем нива на офшорки

За да се стигне до Алегро Кепитъл, собствеността на ТВ Седем ЕАД с капитал 32 118 830 лв. минава през българската фирма Краун Медия ЕАД, която е собственост на кипърската Краун Медия с капитал 1710 евро, която пък е собственост на друга кипърска фирма - Хагарли Инвестмънт с капитал 1000 евро.


Хагарли инвестмънт от своя страна е собственост на Алегро Кепитъл (Великобритания), която има 1 392 819 паунда оперативни загуби за 2011. Тук се появяват първите физически лица, посочени като партньори: американецът Кристиан Бергман и канадецът Джъстин Фогарти. Освен тях в Алегро Кепитъл имат собственост Ей Си (Корпорейт Мембър), Хоук Кепитъл от остров Джърси и английската Медия Финанс Партнърс от Великобритания.


Кой какво участие има в Алегро Кепитъл не става ясно от документите в английския търговски регистър, с които Биволъ разполага. Собствеността на Медия Финанс Партнърс стига до две физически лица: германския гражданин Патрик Мартин, който е в борда на ТВ Седем АД и Ванеса Стърлинг, поданик на Короната.Ей Си (Корпорейт Мембър) също е с ясен собственик, това е Кристиан Бергман, който има и участие като физическо лице в Алегро Кепитъл.Най-мистериозна е островната офшорка Хоук Кепитъл, зад която стоят още две офшорки от Джърси: Дамор Инвестмънтс и Кацик Инвестмънтс. Тяхната собственост води през три нива към Кралската канадска банка, регистрирана като дружество в Люксембург.


В цялата схема никъде не се появява името на Цветан Василев като "консултант и миноритарен партньор", нито пък КТБ. Остават въпросите какъв интерес има Алегро Кепитъл, която според годишните си отчети има милионни загуби, да притежава българска телевизия? Защо собствеността на телевизията минава през две кипърски офшорки с незначителен капитал? Защо зад собствеността на Алегро Кепитъл стоят други офшорки? Възможно ли е изобщо да се стигне до крайните физически лица, които притежават Алегро?Всички тези въпроси трябва да намерят решение в новия законопроект за медиите, в чието написване активно участвал и депутатът Делян Пеевски. Неговият принос бил именно в областта на прозрачността и ограничаването на офшорната собственост - съобщи колегата му Йордан Цонев. Както се вижда от схемите, на собствениците на ТВ7 им предстои наистина мащабна работа, за да бъдат съвместими с бъдещия закон./СД

 

Последно променена в Вторник, 15 Октомври 2013 18:45
Влезте, за да коментирате