бТВ май нещо ни баламосва

Вторник, 20 Август 2013 11:35 Публикувана в Гледища Прочетена 1871 пъти
Орешарски така и не можа да си спомни чие е решението за назначаването на Пеевски за шеф на ДАНС Орешарски така и не можа да си спомни чие е решението за назначаването на Пеевски за шеф на ДАНС

Някой вярва ли, че Анна Цолова и Виктор Николаев са се договаряли с Нова телевизия почти месец и никой от бТВ не е разбрал за това? Най-голямата и богата медия в България научила от „медиите”, че двамата водещи на сутрешния блок я напуснали.

Сладките приказки на телевизионното ръководство за „професионализма” на двамата и как щели да останат приятели во веки веков издават прикрито удовлетворение, че са се отървали от неприятното задължение да им съобщят, че поради „нови програмни схеми и идеи” се налага да ги свалят от екран.

Не става дума дали Анна и Виктор са добри или лоши водещи. Защото не това е мотивът телевизията да ги прати в отпуск по време на най-горещото политическо лято от доста години насам. При положение, че не се е случвало никога от съществуването на телевизията. Причината е ясна на всички – интервюто с премиера Пламен Орешарски два дена след избирането на Делян Пеевски за шеф на ДАНС.

Орешарски бе повече удивен, отколкото ядосан от натрапчивите въпроси на служителите на бТВ. Той дори зае позата на обиден и по всичко личеше, че не е очаквал подобно поведение от журналисти на бТВ.

Особено показателен е случаят с отстраняването от бТВ на водещия Иво Инджев. Той обаче си остана единственият, който разкри истинските причини за отстраняването си – натиск от политико-олигархични кръгове, свързани с БСП, и по-конкретно с Георги Първанов. Подробностите Инджев описа в книгата си „Президент на РъБъ”.

Няма да припомняме нелепите обяснения на ръководството на телевизията как Инджев бил нарушил свещените правила за плурализма, обективността, равнопоставеността на засегнатите страни. Нищо от това не беше вярно, просто журналистът Иво Инджев изнсе нелицеприятни факти за Първанов, които никой след това не обори.

Според бТВ Иво Инджев е бил освободен по негово искане, се казваше в официалното съобщение, което прилагаше и „документация”.

Журналистът Инджев от своя страна винаги е твърдял, че е бил уволнен от телевизията, защото е задал неудобен въпрос за имотното състояние на президента Георги Първанов. Изглежда задкулисната власт на бившия президент не е отслабнала, тъй като Инджев продължава да работи само за сайта си. „Кой би повярвал в това (уволнението – бел.ред.), след като от екрана на Би Ти Ви в новините бе прочетена на 8 октомври 2006 г. декларация на президента Георги Първанов, в която бях поименно заклеймен от името на държавния глава като журналист, започнал “компроматна война” срещу него?! Необичайна “чест”, нали?”, написа Иво Инджев по повод официалните твърдения на медията.

По същия йезуитски начин бе уволнен и Георги Коритаров, който засегна много болезнено кремълската върхушка. А още по-комичното е, че като причина бе изтъкнато неговото агентурно минало, „разкрито” от кадри на БСП. Не е тайна, че бТВ е собственост на бивш служител на Държавна сигурност, притежаващ и други медии. Не е тайна, че там може да критикуваш когото си искаш, стига да не засягаш интересите на неколцина известни политици и олигарси.

„Каква телевизия трябва да си и какво уважение имаш към зрителите си да се правиш близо месец на луд и да лъжеш и тях и служителите си какво се случва. Нима не им минаваше през главите, че няма как да се покрие случая.” Това е написал в коментара си един форумец.

И какво от това, че знаем? Те също знаят, че ние знаем. Очевидно „професионализмът” и „високият рейтинг” са им сетна грижа във времена като тези. Страхът, че могат да загубят властта, ги консолидира и ги прави безогледни.

Последно променена в Понеделник, 17 Ноември 2014 18:25

1 коментар

  • Връзка на коментара КАЛИНА Вторник, 20 Август 2013 18:12 публикуван от КАЛИНА

    Не търсете под вола теле, не търсете политическо влияние-това е поредният кален номер на една телевизия спрямо друга. Непрекъснато се надцакват, а иначе са като близнаци в медийната си политика-определя я този олигарх, който плати повече и ги купи, а той обикновено е най-паралията и купува и уж конкурентната телевизия. Ако не са лицата на известните журналисти, не може да се разбере на чии новини си попаднал, цъкайки каналите, да не говорим пък за турските, криминалните, адвокатските и лекарските им сериали, за реалититата-също. Дори "авторските" им сериали-и за тях се чудиш кой на коя телевизия беше. ПРОСТО МЛЯСКАЩАТА И ПРЕГЛЪЩАЩА "ЗВЕЗДА" И ЕКРАННИЯТ И ПАРТНЬОР С НОСОВИЯ ГЛАС СА ПОЛУЧИЛИ ПОВЕЧЕ ПАРИЧКИ В НОВА ТВ. ДАЛИ НЯМА ДА ГИ ГЛЕДАМ ПО НОВА ИЛИ НЯМА ДА ГИ ГЛЕДАМ ПО БАНКЯ ТВ-ВСЕ ТАЯ, ВСЕ НЯМА ДА ГИ ГЛЕДАМ.

Влезте, за да коментирате